ӨЗЕКТІ СҰХБАТ: Жол құрылысына қажетті материал сапасы стандартқа сай ма?
Аtr.kz/25 мамыр, 2020 жыл. Жол сапасын жіті бақылау. Бұл – «Жол активтерінің ұлттық сапа орталығы» мекемесінің ең басты ұстанымы.
Осыдан бір жыл бұрын құрылған мемлекеттік кәсіпорынның Атырау облыстық филиалы да сол уақытта ашылып, күні бүгінге дейін облыстағы жалпы пайдаланылымдағы республикалық және жергілікті деңгейдегі автомобиль жолдарын 605 рет тексеріп, 506 жол құрылыс материалдарын сынақтан өткізген. Нәтижесінде жол салу, жөндеу жұмыстарынан 115 ақау табылып, оның 44-і бүгінге дейін жойылмаған. Ал, жол құрылысына қажетті 40 материал сапасының стандартқа сәйкес еместігі анықталған. Жалпы, бұл орталықтың атқарған жұмысы, алдағы жоспары, бүгінгі тыныс-тіршілігі туралы «Жол активтерінің ұлттық сапа орталығы» ШЖҚ РМК Атырау облысы бойынша директорының міндетін атқарушы Жантас ШАРИПОВПЕН тілдескен болатынбыз.
– Жантас Ғазизұлы, бұл орталықты құрудағы көзделген мақсат қандай? Әңгімемізді осыдан бастасақ.
– Қазіргі таңда облыста 422 шақырымдай автомобиль жолын қайта жаңарту жұмыстары жүріп жатыр. Ал, жол сапасын жақсарту – бізге қойылған басты міндет. Кәсіпорын бір жыл бұрын ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі Автомобиль жолдары комитетінің базасында құрылды. Ұлттық сапа орталығы еліміздегі жалпы пайдаланымдағы автомобиль жолдарын салу, жөндеу жұмыстарын тексереді және пайдаланылатын жол құрылыс материалдарының сапасын сараптамадан өткізеді. Зертхана 2019 жылға дейін тек республикалық маңыздағы автомобиль жолдарының сапасын тексерумен шектелді. Кәсіпорын құрылғалы Автомобиль жолдары туралы заңына өзгерістер енгізіліп, облыстық деңгейдегі және елді мекендердегі автомобиль жолдарын сараптамадан өткізу құқығы берілді.
Тұ т а с т ай ре спу б лик а көлемінде, сонымен қатар, облысымызда жыл сайын қомақты қаражат бөлініп, жол салу, жөндеу жұмыстары жүргізіледі. Біздің мақсатымыз – жол сапасын, оған пайдаланылатын материалдарды сараптамадан өткізу арқылы, сапасыз жол салуға, сапасыз жөндеуге жол бермеу. Мемлекет қаржысының желге ұшпауының алдын алу. Себебі, сапасыз салынған жол мен стандарттарға сай емес материалдарды пайдалану жолдың жарамдылық мерзімін қысқартады. Яғни, мерзімінен бұрын жол жөндеуге бюджеттен қаражаттың жұмсалуын азайтуға атсалысу.
– Жалпы, облыстағы жолдардың сапасына сын көп айтылады. Бұл бағыттағы тексеру жұмыстары қалай жүзеге асырылады?
– Айына 2-3 рет жол салу және әртүрлі сипаттағы жол жөндеу жұмыстарының нысандарын аралап, технологияның сақталуын және пайдаланылатын құрылыс материалдарының с ы н а м а л а р ы н а л ы п , з е р т х а н а л ы қ с ы н а қ т а н өткіземіз. Нәтижесінде, технологиядан ауытқушылық немесе жол құрылыс материалдары стандартқа сәйкес келмеген жағдайда, тапсырыс берушіге хат жүзінде ескертіп, мердігер мекеменің кемшілікті жоюын талап етеміз. Сапасыз материалмен салынған жолды қайтадан бұзып, ақаулар жойылған кезде де кері тексеріп, сынақтан өткіземіз.
– 1 жыл ішінде анықталған нақты фактілерді келтіре кетсеңіз.
– 2019 жылы республикалық және облыстық маңызы бар автомобиль жолдарын 561 рет тексеріп, 491 жол құрылыс материалдарының сынамалары алынды. Нәтижесінде жол салу технологиясында 84 ақау анықталды, бұның 44-і жойылған жоқ. 36 жол құрылыс материалының стандарттарға сәйкес еместігі анықталды. Осының ішінде облыстық деңгейдегі автомобиль жолдарын атап айтсақ, 101 рет жолға шығып, 206 жол құрылыс материалдарының сынамалары алынды. Нәтижесінде 28 ақау анықталды, бұның 18-і жойылған жоқ және 18 жол құрылыс материалдары стандарттарға сәйкес еместігі анықталды. Неге мен облыстық деңгейдегі жолдарды бөлек атап өттім, себебі, өкінішке орай, бұл жолдарда ақаулар басым.
– Неліктен?
– Оның себебі де бар. Осы кәсіпорын құрылғанша бұрын болған мекеме тек республикалық маңыздағы жолдарды қарады. Үкімет осыны ескеріп, жаңадан кәсіпорын құрыл ғ анда жерг і л і к т і деңгейдегі жолдарды қадағалау құқығын берді. Енді сапа артады деп сеніп отырмыз. Әрине, бұған тек осы кәсіпорынның әлі келмейді, тапсырыс берушілер мен мердігер мекемелер де жауапкершіліктерін арттырып, түсіністікпен қарағаны жөн.
– Табылған ақаулардың әлі күнге дейін жойылмауына не себеп?
– Жолдағы ақаулардың басым бөлігі өткен жыл соңында анықталды. Құрылыс маусымының аяқталуына байланысты дер кезінде жойылмай, биылғы көктемге қалды. Жол салу маусымы енді басталып жатыр және еліміздегі карантинге байланысты құрылыс жұмыстары да кешеуілдеді. Бірақ, біз анықталған ақауларды ашық күйінде қалдырмаймыз. Тапсырыс берушілер арқылы кемшілік жіберген мердігер мекемеден оны жоюды талап етеміз. Ал, егер, сыннан қорытынды шығармаса ұлттық сапа орталығы мен ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс қимыл агенттігі арасындағы меморандумға сәйкес, әрекет етеміз. Яғни, осы аталған Агенттіктің Атырау облыстық департаменті қызметкерлерімен және «Атырау – адалдық алаңы» жобалық кеңсесі, сондай-ақ, БАҚ өкілдерімен қайтадан тексерулер ұйымдастырамыз.
Осы мақсатта «Сапалы жол» жобасы аясында өткен жылы Ақтөбе-Атырау-РФ шекарасы бағытындағы жолды қайта жаңғырту және Атырау қаласының Құрманғазы көшесінің қайта жаңғырту жұмыстарын бақыладық. Біраз кемшіліктер анықталды. Қайта қалпына келтіруге талап қойылды.
– Демек, сапа жақсара түседі…
– Иә. Біз өткен жыл соңынан бастап, жергілікті деңгейдегі жолдарды тексеруді бастағалы, мердігер мекемелер жауапкершілікті сезіне бастады. Жол салатын, асфальтбетон қоспасын шығаратын жеке мекемелер де бізге жұмыстарын, шығаратын өнімдерін тексерту үшін келісім-шарт жасасқалы жатыр. Бұл – сапаға бет бұрылды деген сөз.
– Осы ретте жұмыс процесі туралы айта кетсеңіз. Яғни, жол сапасы қалай тексеріледі?
– Кәсіпорын инженерлері м е н з е р т х а н а ш ы л а р ы материалдардың сапасын қарап қана қоймайды, сонымен қатар, бұл материалдарды жолға салу технологиясының сапасын да тексереді. Мысалы, топырақ қабатына салынған топырақтың тығыздығын, жол төсемесіне салынатын материалдардың құрамын, мықтылығын, үгіткіштілігін, қажалғыштығын және жол жамылғысына пайдаланылатын асфальтбетон қоспасының құрамын, мықтылық шегін, битум құрамын, су сіңіргіштілігін, суға қарсы тұра алатын коэффициентін, тығыздық коэффициентін анықтаймыз. Салынып болған соң да технологияның сақталған- сақталмағанын анықтаймыз. Жол төсемесінің ең соңғы нүктесі – жол жамылғысы, яғни, асфальтбетон. Осы материалды біз үш кезеңнен тұратын сынақтан өткіземіз. Бұл зерттеулерді жүзеге асыратын құрал-жабдық жеткілікті. Зертхана жыл сайын жаңа құрылғылармен толығып отырады. Жақында ғана су жаңа «кернотборинк» құрылғысы алынды. Жылжымалы жол зертханасы да бар.
– Елімізде жол салушы мамандарға сұраныс жоғары. Сіздің мекемеде маман тапшылығы бар ма?
– Тапсырыс берушілер, мердігер мекемелер және ө з і м і з д і ң к ә с і п о р ы н д а д а т ә ж і р и б е л і ж о л мамандарының толықтай жетіспеушілігі байқалады. Сол себепті кәсіпорынның бас директорының тапсырмасы бойынша мектептерге жол саласының мамандығын таныстыру сабақтарын жүргізе бастадық. Атырау қаласындағы оннан астам мектепте жоғары сынып оқушылары арасында кәсіби бағдар беру кездесулерін ұйымдастырдық. Карантинге сай, ZOOM жүйесі арқылы таныстыру сабақтарын жалғастырдық. Бұл ісімізбен біз түлектерді жол саласына шақырдық.
Жалпы, «жол салу» деген бір сөзбен айтылғанымен, бұл саланың қызметі өте ауқымды әрі күрделі.
– Сөз соңында алдағы жоспарлар жайынан хабардар қылсаңыз…
– Б и ыл 2020 жылы республикалық маңыздағы жолдарда көп жұмыстар атқарылмақ. Әсіресе, «Ақтөбе-Атырау-РФ шекарасы»(Астрахан бағыты) автомобиль жолының қайта жаңғырту жұмыстары жүріп жатыр. Сонымен қатар, орташа жөндеу жұмыстары да атқарылмақ және де жыл сайын атқарылуы тиіс – жолды күтіп ұстау және ағымдағы жөндеу жұмыстары да бар. Жергілікті деңгейдегі автомобиль жолдарындағы жұмыстарды қадағалауымыз керек. Сонымен қатар, Атырау облыстық жолаушылар тасымалы және автокөлік жолдары басқармасы, Атырау қалалық ТКШ, жолаушылар тасымалы және автокөлік жолдары бөлімі және бірнеше аудандармен биыл салынатын жолдардың сапасын тексеруге келісім-шарт жасалуда. Біздің кәсіпорынның ұраны – «Жақсы жолдан – жарқын өмірге!» Осыған сәйкес алға қойған мақсатымыз да облыс көлеміндегі автожолдардың сапасын арттыру.
Әңгімелескен: Гүлжан ӘМІРОВА
*КЕРЕК ДЕРЕК:
*Дүниежүзілік жүк тасымалының үлесін алып қарасақ, басым бөлігін автомобиль тасымалы құрайды екен. ТМД елдерінде, тоннаж бойынша автомобиль жолы 68 пайызбен алда келеді. Екінші орында 17 пайызбен темір жол көлігі, ал, үшінші орында 13 пайызбен құбырмен тасымал тұр.
*Көпшілік асфальтбетонның астында не бар екендігін біле бермеуі мүмкін. Асфальтбетон астында жол құрылыс материалдарының құм, малтатасты құмды қоспа, қиыршықтастың түрлерінен құралатын қабаттар жатады және оның ең үстінде 1-3 қабаттан тұратын жол жабындысы болады.
Осының бәрі жол төсемесі болып аталады және де қалыңдықтары ол жолдың мақсаты мен жол санатына байланысты 30 см-ден 80 см-ге дейін болады. Бұл қабаттар өз кезегінде қатаң сақталған технологиялармен салынады. Ауа-райы, өте ауыр салмақты жүк көліктер де жолдың нашарлауына әсер етеді. Жол салу технологиясын сақтап және стандарттарға сәйкес материалдар пайдаланған кезде ғана, автомобиль жолы табиғат құбылыстарына және автокөлік салмақтарына төтеп бере алады. Автомобиль жолы құрылысы саласы – әрі қымбат, әрі материалды көп тұтынғыш, әрі қажырлы еңбекті қажет ететін сала.